tag:blogger.com,1999:blog-6971996855982025497.post4636957874226147349..comments2024-03-11T17:15:51.689+01:00Comments on Polski Kierowca Ciężarówki za Granicą: Czas pracy.Rafał Zazuniuk Kierowca Zawodowy Kanada USAhttp://www.blogger.com/profile/08987761354640159151noreply@blogger.comBlogger47125tag:blogger.com,1999:blog-6971996855982025497.post-66884283994116143372016-10-04T22:48:34.491+02:002016-10-04T22:48:34.491+02:00Jedna uwaga: wyrównanie skróconego odpoczynku tygo...Jedna uwaga: wyrównanie skróconego odpoczynku tygodniowego może nastąpić z każdą przerwą dobową także skróconą do 9h lub tygodniową. A z ciekawostek to kończąc prace w Hiszpanii musisz wbić w tachograf też ich "województwo".Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6971996855982025497.post-55424693560668908292015-06-24T20:06:23.637+02:002015-06-24T20:06:23.637+02:00Witam a ja jeżdzę w norkach i teraz nie jestem juz...Witam a ja jeżdzę w norkach i teraz nie jestem juz pewny kogo słuchać moja jazda wygląda tak jadę ćięzarówką 6,30 na budowę jest to 30km ale czas jazdy wynośi nieraz godzina minimum tam pracuję jako monter czyli w innym fachu czasami tą cięzarówką nieraz coś przewiozę na budowie potem wyjerzdzam 17,00 do domu i jestem na 19 w domu nieraz wcześniej i tak pracuje od pon do piątku w sobotę jestem na 15,00 w domu i takim systemie pracuję 4 tygodnie a 2 jestem w polsce i do końca nie jestem pewny czy ja tego ńie nadćiągam szef twierdzi ze nie proszę o pomocAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6971996855982025497.post-7852177076853487642014-08-13T23:27:09.547+02:002014-08-13T23:27:09.547+02:00Ciekawy artykuł. Ciekawy artykuł. Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6971996855982025497.post-14555650871100819842013-08-29T20:18:20.327+02:002013-08-29T20:18:20.327+02:00A ja mam pytanie z innej beczki:D:D
na 9 h jazdy m...A ja mam pytanie z innej beczki:D:D<br />na 9 h jazdy musisz miec pauze 15min i 30(45min)...a czy drugą pauze mozna tez podzielic w taki sam sposob czy musi ona byc za jednym razem calkowita???np jade na 10 krece 15 min dojezdzam do bazy i te 30 mi juz zostaje?czy musze ja zrobic calosciowo??Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6971996855982025497.post-69814119679307532862012-07-19T12:40:29.651+02:002012-07-19T12:40:29.651+02:00Dokladnie tak jak mowisz. Niestety kolega Rafal ch...Dokladnie tak jak mowisz. Niestety kolega Rafal chyba troszke z rozpedu napisal o tych 15 godzinach pracy. Nie mozemy kazdego dnia PRACOWAC po 15 godzin gdyz nie zmiescimy sie z odpoczynkiem dobowym ktory powinien wynosic 11h lub 3x w tyg 9h skrocony.Tomasznoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6971996855982025497.post-40837666431869201662012-04-04T09:31:21.008+02:002012-04-04T09:31:21.008+02:00mam pytanie. jesli zaczynam prace o 13.15 a koncze...mam pytanie. jesli zaczynam prace o 13.15 a koncze o 00.15 to nasepny dobowy cykl powinienem rozpoczac o 13.15 wiec rozpoczecie pracy powino byc kolo 13.15 mam takiego planera z ktorym tocze boje bo on robi mi takie skoki ze w kolejnym dniu daje mi prace ktora powinna sie zaczac kolo 08.30 czyli az 5h przed cyklem dobowym czy myle sie ze powinienem ruszyc przynajmniej po 11h przerwy czy tez cykl dobowy to lipa nadmienie ze jezdze w UKAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6971996855982025497.post-18591812760271530152011-06-15T12:16:06.020+02:002011-06-15T12:16:06.020+02:00Dzięki Rafał za ten post, pozwoliło mi to rozjaśni...Dzięki Rafał za ten post, pozwoliło mi to rozjaśnić parę moich wątpliwości ;)Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6971996855982025497.post-52802073876033351882011-05-02T22:50:12.488+02:002011-05-02T22:50:12.488+02:00Tu podaje link na ktorym jest pokazane na stronie ...Tu podaje link na ktorym jest pokazane na stronie 16 o tym czasie "pracy" co pisalem(co sie wlicza).<br /><br />http://www.dft.gov.uk/vosa/repository/Rules%20on%20Drivers%20Hours%20and%20Tachographs%20-%20Goods%20vehcles%20in%20the%20UK%20and%20Europe.pdf<br /><br />A co do 6 okresow jazdy ... niech kazdy interpretuje jak chce :) ja tak interpretuje i nigdy nie dostalem nic od kontrolujacych (a mialem wlasnie takie sytuacje jak opisalem, ze 6 okresow skonczylo sie wczesniej-taka akurat mialem prace). Pozdrawiam.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6971996855982025497.post-82222981662039370852011-05-02T12:11:18.026+02:002011-05-02T12:11:18.026+02:00@anonimowy- jezdzisz to zapraszam do lektury i pod...@anonimowy- jezdzisz to zapraszam do lektury i podszkolenia sie z zakresu 561/2006, okresow mozesz miec i dziesiec, bo masz sie zmiescic w szesciu dobach od momentu rozpoczecia pracy po wekendzie"pisze wyraznie w w/w roporzadzeniu - po 6 okresach 24h"<br />Czyli ruszajac w pon o 6 rano, musisz stanac w niedz przed 6 rano(bo wtedy mija 6 doba)na odpoczynek tygodniowy, a okresow pracy mozesz miec ile ci sie zapragnie, byle zeby zmiescic sie z obowiazujacymi pauzami.<br />To fakt ze nie zawsze dniowka kierowcy jest 13-15h, czasem trwa nieraz tylko pare godzin.<br />Ksiazki nie trzeba pisac na ten temat, tylko dobrze interpretowac przepisy, ktore sa jak na moj chlopski rozum bardzo jasne napisane, ale trzeba je troche poczytac, a nie sluchac kierowcow ktorzy wykladaja na parkingach nieraz glupoty.kamaZhttps://www.blogger.com/profile/11567277492477179048noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6971996855982025497.post-78587645123361379202011-04-29T20:24:59.925+02:002011-04-29T20:24:59.925+02:00Co do czasu "pracy". Napisze swoje zdani...Co do czasu "pracy". Napisze swoje zdanie. Sam jezdze i tak robie (rowniez moi koledzy z pracy).<br />Jesli zaczynasz tam o jakiejs godzinie to nie mozna "pracowac" dluzej niz 15h(jazda, inna praca czyli mlotki na tachu, przerwy 45min) i po tym musisz wziasc min 9h przerwy. To wynika z tego ze musisz sie zmiescic w okresie 24godzinnym z minimalym odpoczynkiem 9h. Te 15h "pracy" +9h odpoczynku =24h. Nawet jak po 15h "pracy" zrobisz 11h odpoczynku to zostanie on zaliczony jako 9h!!15+9=24. Tak ze te dwie godziny sobie spisz extra ale odpoczynek zaliczony jest mimowszystko jako 9h. Jest wyjatek: jesli w ciagu dnia zrobisz gdzies min 3h odpoczynku, np jakis dlugi rozladunek, zaladunek itp. Wtedy bedziesz mial przy 15godzinnej pracy i 9h odpoczynku zaliczone jako pelne 11h odpoczynku. Czasem zdarza nam sie ze codziennie mamy po 3h przerwy na zal/rozl i codzinnie robimy 9h odpoczynku. I tak przez caly tydzien. Ale jesli nie ma tych 3h przerwy w ciagu dnia, to przy 15h pracy mozna tak zrobic 3x w tygodniu. Nastepnie. Jest 6 okresow w ciagu tygodnia. Co nie znaczy ze kazdy okres musi byc 24 h. Przyklad: zaczynasz w poniedzialek rano, jedziesz 6h, robisz 9h odpoczynku(juz masz jeden okres),gdzies z poniedzialku na wtorek jedziesz 5h, potem 11h odpoczynku(drugi okres) itd. Tym sposobem wykorzystasz 6 okresow np do czwartku lub piatku rano. Nie wiem czy napisalem to skladnie, z pewnoscia z bledami. To jest tak jak ja robie i moi koledzy. I tak od paru lat i poki co nikt sie nie przyczepil. Oczywiscie o tym wszystkim wlacznie z przykladami mozna by mala ksiazke napisac. Pozdrawiam.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6971996855982025497.post-37393432607641503392011-04-28T01:32:43.625+02:002011-04-28T01:32:43.625+02:00Ten komentarz został usunięty przez autora.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6971996855982025497.post-77422681540041456832011-04-27T14:52:55.181+02:002011-04-27T14:52:55.181+02:00Nie Edmonton pisałem powaznie zgodzę się z tobą o ...Nie Edmonton pisałem powaznie zgodzę się z tobą o smarowaniu itd ja w osobówce czesto robie przeglądy i smaruje wiekszosc podzespołów takie jak belka,amorki,drążki kierownicze,wałek od skrzyni biegów te elementy są narazone na ścieranie wiec trzeba temu zapobiec,ale Dzięki serdeczne Edmonton:) jesteś równy Chop :)!Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6971996855982025497.post-41019276674156920162011-04-27T02:38:09.373+02:002011-04-27T02:38:09.373+02:00Ten komentarz został usunięty przez autora.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6971996855982025497.post-1670744981259905352011-04-26T23:48:30.665+02:002011-04-26T23:48:30.665+02:00ZAWSZE PO KURSIE W KANADZIE MUJ TRUCK BYL DOBRZE ...ZAWSZE PO KURSIE W KANADZIE MUJ TRUCK BYL DOBRZE SMAROWANY I NIGDY SIE NIE ZDAZYLO ZEBYM SIE ZDEZYL Z KIMS. DLATEGO UWAZAM ZE SMARY TO PODSTAWA, NIEJEDEM KIEROWCA NIE SMARUJAC STRACIL RZYCIEEDMONTONnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6971996855982025497.post-36266349448196089092011-04-26T23:41:49.784+02:002011-04-26T23:41:49.784+02:00Ten komentarz został usunięty przez autora.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6971996855982025497.post-6519303261598623742011-04-26T22:33:38.383+02:002011-04-26T22:33:38.383+02:00Edmonton ja mieszkam narazie w Pl ale bardzo bym c...Edmonton ja mieszkam narazie w Pl ale bardzo bym chciał jechać do Kanady i zostać tam na stałe mam dosc rodziny chce sie uwolnić i basta!Lubię jeździc samochodami no można powiedzieć że to kocham.Edmonton daj mi jakieś wskazówki jak należy postępować żeby na legalu sie tam dostać i znaleźc jakąs kwaterkę.Bardzo proszę o odpowiedz Damian.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6971996855982025497.post-24793491344591690552011-04-26T21:46:14.144+02:002011-04-26T21:46:14.144+02:00Ten komentarz został usunięty przez autora.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6971996855982025497.post-24534413615135703222011-04-26T21:15:28.004+02:002011-04-26T21:15:28.004+02:00kuzwa kolejny o smarzekuzwa kolejny o smarzeAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6971996855982025497.post-9079498277136322042011-04-26T21:06:34.400+02:002011-04-26T21:06:34.400+02:00Ten komentarz został usunięty przez autora.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6971996855982025497.post-48335875567123756752011-04-26T17:42:02.555+02:002011-04-26T17:42:02.555+02:00Edmonton ja to seobie dziś cały motor wysmarowałem...Edmonton ja to seobie dziś cały motor wysmarowałem w smarze i chodzi jak rakieta:) uwierzcie mi dobre smarowanie to gwarancja zywotności silnika i jego podzespołów i nawet poprawiły się osiągi :)<br />pozdro!Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6971996855982025497.post-30556284584593055092011-04-26T05:20:33.037+02:002011-04-26T05:20:33.037+02:00Ten komentarz został usunięty przez autora.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6971996855982025497.post-75053186103480001752011-04-26T05:17:50.691+02:002011-04-26T05:17:50.691+02:00Ten komentarz został usunięty przez autora.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6971996855982025497.post-1107076120562383482011-04-26T05:14:35.048+02:002011-04-26T05:14:35.048+02:00Ten komentarz został usunięty przez autora.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6971996855982025497.post-63619013045777888202011-04-25T22:30:49.597+02:002011-04-25T22:30:49.597+02:00Dzięki nevesu, może mi się też uda ;] ja mam w pra...Dzięki nevesu, może mi się też uda ;] ja mam w prawym 3.5 a w lewym oku- 4.5. może się uda...;]<br />Rafcio5905Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6971996855982025497.post-92017563972417584822011-04-25T21:20:24.080+02:002011-04-25T21:20:24.080+02:00W Polsce robisz badania przed zrobieniem prawa jaz...W Polsce robisz badania przed zrobieniem prawa jazdy, umożliwiają Ci one kierowanie pojazdami na C,C+E. Wymogiem jest widzenie obu oczne oraz rozróżnianie 3 kolorów, czerwonego, żółtego, zielonego. W przypadku kiedy okulary/soczewki niwelują twoją wadę nie ma problemu. Potem robisz badania podobne, ale na pracę jako kierowca+psychotesty. Powtarzasz ten komplet co 5 lat. Możesz mieć okulary i wadę (sam mam dosyć dużą, a pozwolenie mam) każdy przypadek jest inny i nie da się jednoznacznie powiedzieć, czy możesz zostać kierowcą, czy nie. Pozostaje ci tylko wizyta u okulisty, który może wydać "werdykt" (koszt około 80 zł) i wtedy się dowiesz wszystko.nevesuhttps://www.blogger.com/profile/15189638775679622195noreply@blogger.com